xxS_ouvenir

关于我

真没劲

你可以喜欢我吗?

一、

I hate the way you talk to me
And the way you cut your hair.
I hate the way you drive my car.
I hate it when you stare.
I hate your big dumb combat boots
And the way you read my mind.
I hate you so much it makes me sick.
It even makes me rhyme.
I hate it...
I hate the way you're always right.
I hate it when you lie.
I hate it when you make me laugh;
Even worse when you make me cry.
I hate it when you're not around
And the fact that you didn't call,
But mostly I hate the way I don't hate you;
Not even close;
Not even a little bit;
Not even at all.
—我恨你的十件事

二、

“原告被害人李胜利,接下来我将问你几个问题,请你如实回答。”

“好,好的。”

“2015年10月10日,晚上九点半,也就是案发时刻,你是否亲眼看见侵犯你的人就是被告人?”

“声音,我听见了声音,就是他,就是他。”

“也就是说你并没有亲眼看见。”

“是,是的。”

“案发地点,是某酒吧包厢,也就是说案发时候原告你是喝了酒的对吗?”

“我喝了一点酒。”

“后来在医院的检测中,你的血液中酒精含量80mg/100ml,也就是你喝多了,醉了。那是不是我们可以假设一下,如若被告人的确和你发生了性行为,但是前提是你是因为酒精而有意愿的,甚至是你引诱被告人,迫使其与你发生性行为……”

“反对,辩护人的这种假设在这种情况下并无可能。双方都是男性,这种情况不存在,而且当时被害人已经没有意识,发生性行为都属于犯罪。”

“原告代理人,你这是在歧视同性恋吗?”

“审判长,反对被告辩护人的一系列假设。”

“反对……”

权志龙最近接到一个并不想接,却又不得不接的case,找自己是从小玩到大的死党东永裴,这小赤佬犯了件了不起的事,和一个叫李胜利的发生了性关系,结果现在人告他强行性行为,也就是强 奸。问他到底咋回事,也只打打马虎眼,实情权志龙到现在还不知情。然而最可怕的不是这个逼了狗案子,而是对方代理人,竟然是崔胜贤。

说到崔胜贤,那还真是有的说了,从权志龙交完研究生的最后一次论文开始,这姓崔的就成了权志龙这条道上的强大对手。且,权志龙屡战屡败。完全K.O.,一战就是四年。

“权律,这次的案件,你觉得是我赢还是你输呢。”

“你一直以来是不是在报复我,胜贤。”

三、

Steel to my trembling lips
How did the night ever get like this?
One shot and the whiskey goes down, down, down
Bottom of the bottle hits
waking up my mind as I throw a fit
The breakin’ is takin’ me down, down, down
My heart’s beating faster
I know what I’m after
I’ve been standing here my whole life
Everything I’ve seen twice
now it’s time I realized
it’s spinning back around now
On this road I’m crawlin’
save me cause I’m fallin’
now I can’t seem to breathe right
cause I keep runnin runnin runnin runnin
runnin runnin runnin runnin
runnin from my heart
—Adam Lambert 《Runnin'》

四、

大学四年,研究生三年,权志龙和崔胜贤相亲相爱七年,就只没捅破那层窗户纸了。崔胜贤家境不好,一直都在兼职打工,在专业方面却也不落下,相比于衣食无忧的权志龙来说,崔胜贤的成绩是好得不得了。不论是辩论赛还是模拟法庭,最出色的人也是他。

研三的时候,有个出国进修的名额,崔胜贤为了这个名额可谓是快撞破了头,每天跟在导师后面,忙得不可开交,毕业论文写了十几斤的纸打草稿,而权志龙就跟个贤妻一样,每天端茶送水,揉肩拍背。然而最后获得名额的人不是崔胜贤,是权志龙。

连送行也没有,权志龙去了德国。

“对不起,崔胜贤,我家里人希望我拿到这个名额。”

崔胜贤当初笑吟吟的看着权志龙对他说完这句话。然后毫不犹豫头也不回的走了。然后,在权志龙到德国的第五个月,崔胜贤也坐上了去德国的飞机。

“你一直以来是不是在报复我,胜贤。”

“是吧,记恨我抢走了你的名额。”

在酒吧碰见崔胜贤的时候,权志龙一身酒气的盯着嘲讽他的崔胜贤。

“这次的案子,我的当事人申请庭下和解了。”

“权志龙,你觉得我崔胜贤犯得着因为当年那件事记恨你缠着你这么久吗?还是说你觉得我现在过的不好。”

崔胜贤的目光像是没了以往权志龙讨厌的鄙夷,应和着柔和昏暗的灯光,竟多了一些难以置信的温柔的味道。

“那是因为什么,缠着我。”权志龙偏过头,被对方看的一阵眩晕,逃避似的喝了一大杯酒。

“喜欢你。”

五、

Where do we go from here
This isn't where we intended to be.
We had it all.
U believed in me.
I believed in U.
Certainties disappear.
What do we do for our dream to survive
How do we keep all our passions alive
As we used to do.
Deep in my heart I'm concealing.
Things that I'm longing to say.
Scared to confess what I'm feeling.
Frightened U'll slip away.
U must love me
U must love me
Why are U at my side ?
How can I be any use to U now ?
Give me a chance and I'll let U see how.
Nothing has changed.
Deep in my heart I'm concealing.
Things that I'm longing to say.
Scared to confess what I'm feeling.
Frightened U'll slip away.
U must love me
U must love me
U must love me
—Madonna《U must love me》

六、

在德国那两年,权志龙过得并不得心应手,没有当初在国内事事有家里人撑腰,因为国内的政权变动,家里给的生活费也越来越少,到最后甚至几个月没有生活费入账。权志龙只好也开始在小餐厅做起服务员,网络上也各种利用朋友圈代购挣差价。

黑头发,黄皮肤,权志龙可谓是在那种白种人居多的地方,权志龙受了很多委屈,要不是朋友介绍几个华人的小案件,估计权志龙早就选择饿死自己。每天周而复始的日子,被店里吃饭毛手毛脚的喝醉酒的德国佬调戏却只能忍着不说,权志龙其实已经麻木了,然而最让他接受不了的事情是这一切都被崔胜贤看见了。

在德国接到的最后一个案件,对手是崔胜贤。

崔胜贤,出现在自己打工的店里。

还有,一个星期没刮胡子,三天没洗头,一身有些破旧老气的打扮,本是为了防备那些客人的打扮。

全部都没有了,都没有了。

最后权志龙找了别人帮自己接手那个案件,自己逃命一样的回了国。

所以当权志龙听到崔胜贤跟他说,“喜欢你。”的时候,是马上就哭了的。

当自己已经全无尊严的时候,其实是希望对方恨着自己的,然而这种喜欢,无疑是将权志龙的尊严揉碎然后狠狠的丢在地上。

“为什么,我已经什么都没有了不是吗,那你还喜欢我什么。”

“因为,你是权志龙。最简单来说,我一直喜欢你,难道你不是一直喜欢我的吗?”

七、

You're just too good to be true
Can't take my eyes off you
You'd be like heaven to touch
I wanna hold you so much
At long last love has arrived
And I thank God I'm alive
You're just too good to be true
Can't take my eyes off you
Pardon the way that I stare
There's nothing else to compare
The sight of you leaves me weak
There are no words left to speak
But if you feel like I feel
Please let me know that it's real
You're just too good to be true
Can't take my eyes off you
I love you baby,and if it's quite all right
I need you baby to warm the lonely night
I love you baby
Trust in me when I say
—Shirley Bassey《Can't Take My Eyes Off of you》

八、

我督见了一束光,在你来的方向,鼻子突然很痒很酸,然后很不应景的我打了一个喷嚏。

“因为你是权志龙,所以不管你做什么我都不恨你,说来也奇怪,其实当时你不拿走那个名额也不一定轮得到我,其实当时交论文前我有想,要是我去德国了,你怎么办,不过你家里有钱,我通过了,跟你告白,然后你一定会陪我去,那我们就在德国租套小公寓,我一边研修,一边工作,然后买下一间小套,然后每天回家和你一起吃饭讨论接到的案子有多奇葩。结果你拿走那个名额,其实说不生气也是假话,但是我还是想一定会努力,努力买机票,努力拿到钱陪你一起去德国,你走后我接到几个案子,有一件还不小,我拿到八十万,我就飞到德国去找你,已经很久没有你的消息。后来,看到你的时候,我很开心,但也闹心,你瘦了,看起来过的不好,我知道其实你自尊心强,从小又被父母保护的很好,所以这么久了,我一直都在等,等你可以不再在意那么多的时候,可是好像有点等不及了。”

“权志龙,我喜欢你。”

“你可以喜欢我吗。”

心动吗,感动吗,喜欢吗,嗯嗯嗯。那还有什么可以在乎那么多的。

“别动,崔胜贤,让我好好抱抱你。”

九、

Oh, nowhere left to go.
我们将何去何从
Are we getting closer?
我们是否日益亲近?
No. All we know is No.
不,我们都明白并非如此
Nights are getting colder, colder
夜欲寒,心欲冷

Hey. Tears all fall the same.
我们都曾黯然泪下
We all feel the rain.
受尽风雨洗礼
We can't change.
但我们绝不妥协

Everywhere we go, we're looking for the sun.
凡至一处,我们都试图寻找一丝安稳
Nowhere to grow old. We're always on the run.
四处奔波寻找,却依旧无处白头偕老
They say we'll rot in hell, but I don't think we will.
他们说我们将为孽缘步下地狱,我却愿**的囚徒
They've branded us enough. Outlaws of love.
我们受够了束缚,就让我以囚徒之名为爱逃亡

Scars make us who we are.
恐惧让我们看清自己
Hearts and homes are broken, broken.
就算无处安身,伤心欲绝
Far, we could go so far,with our minds wide open, open.
只要我们敞开心扉,爱就可蔓延千里

Hey. Tears all fall the same.
我们都曾黯然泪下
We all feel the rain.
受尽风雨洗礼
We can't change.
但我们绝不妥协改变
Everywhere we go, we're looking for the sun.
凡至一处,我们都试图寻找一丝安稳
Nowhere to grow old. We're always on the run.
四处奔波寻找,却依旧无处白头偕老
They say we'll rot in hell, but I don't think we will.
他们说我们将为孽缘步下地狱,但我却愿**的囚徒
They've branded us enough. Outlaws of love.
我们受够了束缚,就让我以囚徒之名为爱逃亡
Outlaws of love.
爱的囚徒
Outlaws of love.
爱的囚徒
Outlaws of love.
爱的囚徒
Outlaws of love。

十、

你可以喜欢我吗

你知道你的口水都是甜的吗


————————————————
End

标签:TG

 

评论(2)
热度(32)
© xxS_ouvenir | Powered by LOFTER